Death, Dying, and the Afterlife: Lessons From World Cultures Death, Illusion, and Meaning
S1, E3: How it is possible to find meaning in life, even when confronting its finality; drawing on the work of Ernest Becker; how forms of death denial serve to allay fears about one's insignificance; how to cultivate meaning in the face of mortality.