Defining Reality
S1, E2: Defining reality as understood by the ancient Greeks; revolutionary ideas about reality proposed by Plato, Aristotle, Copernicus, Galileo and Kepler; Newton inspires the Age of Enlightenment; closing with the Romantic backlash of the 19th century.