The American West: History, Myth, and Legacy Discoveries of Lewis and Clark
S1, E4: The journey of the two explorers who map the Louisiana Purchase between 1804 and 1806; how Lewis and Clark fit into the tradition of explorers looking for a water route to the Pacific; the political and geographic history of the Louisiana Purchase.