Early Attempts to Decipher the Rosetta Stone
S1, E5: With the discovery of the Rosetta Stone, the process of deciphering hieroglyphs begins; early attempts are thrown off by what Professor Brier calls the "Big Mistake"; why so many scholars make the error of treating hieroglyphs like picture writing.