Macross Plus Episode 1
S1, E1: In A.D. 2040, the story unfolds on Planet Eden, humanity's first emigration planet more than a dozen light years away from Earth. The U.N. Spacy is preparing to decide on the successor of the next Variable Fighter through Project Super Nova. Isamu Dyson, an outstanding pilot assigned to the Variable Fighter YF-19, is reunited with his childhood friend Guld Goa Bowman, who is also the test pilot for YF-21, the competing Fighter. At the same time, Myung Fang Lone, the producer of Sharon Apple, a popular Virtual Singer, who also happens to be Isamu and Guld's childhood friend, arrives at Eden. The three, whose paths once diverged after a certain incident in the past, come together once again.