Bettany Hughes' Lost Worlds: The Nabataeans Episode 2
S1, E2: Bettany discovers the ancient monopoly of the Nabateans on a prized luxury, incense, as she follows ancient routes from Oman, across the Red Sea, into Greece and Italy.