S1, E2: Emma begins a tentative relationship with Edward, echoing Jane’s own relationship with the architect in the present. As Edward’s pursuit of both women becomes disturbingly similar, Emma is forced to testify against her attacker, while Jane’s dogged search for answers illuminates impending danger.