Julius Caesar: The Making Of A Dictator Ides Of March
S1, E3: As Caesar takes control of Rome and consolidates his grip over the republic, he awards himself ever-greater powers; appointed dictator for one year to restore peace, Caesar soon extends this until he is declared dictator for life.