S1, E101: In the river region of The Gambia in 1750, Omoro Kinte and his wife, Binta, give birth to a son, Kunta. Kunta is kidnapped in 1767 and sold to British slave traders. After arriving in Maryland, Virginia planter John Waller purchases Kunta.