Understanding the Quantum World Particles, Waves, and Interference Patterns
S1, E2: The double-slit experiment; electrons behave as both particles and waves when passing through two parallel slits in a plate and then striking a screen; the wave properties disappear when the electrons are monitored as they pass through each slit.