Radio Astronomy: Observing the Invisible Universe Radio Telescopes and How They Work
S1, E5: Knowing why radio telescopes are so large; for example, the signal from a standard cell phone measured one kilometer away is five million billion times stronger than the radio signals received from a bright quasar; how these instruments are designed.