The Greatness of Gibbon's Decline and Fall
S1, E1: Grounding one's understanding of Gibbon's masterpiece; why Rome is so important to Gibbon and his readers; what makes the periodic style so essential to the book's accessibility; why people should want to read it in the 21st century.