Legend of the Galactic Heroes: Die Neue These The Indomitable Prodigy
S1, E3: Annerose, Reinhard's older sister, lives in the palace as the kaiser's favourite mistress; when Reinhard and Kircheis pay her a visit, she asks Kircheis to continue looking out for her brother.