The Rise of Chinggis Khan
S1, E4: Drawing on "The Secret History of the Mongols", charting the rise of a minor Mongol chief's obscure son who earns the title of the universal ruler; his martial daring and hairbreadth escapes have all the drama of a Hollywood epic; Borte is his lover.