The Rule Of Ogedei
S1, E5: After Chinggis Khan's secret burial, his son Ogedei is proclaimed the ruler of the Mongol Empire. He conquers Armenia, Georgia and the Jin Empire, builds the grand capital of Karakorum, and sets the stage for a campaign against Kievan Rus.