Foundations of Eastern Civilization The Zhou and the Mandate of Heaven
S1, E6: Unpacking the Mandate of Heaven, a belief that seizure of power could be justified as an expression of divine will; how it resonates in Chinese political history for 3,000 years; the Zhou's overthrow of the Shang dynasty; the Zhou dynasty's legacy.