Kumamiko - Girl Meets Bear Time for Bear and Girl to Part
S1, E1: Fourteen-year-old Machi Amayadori, sick and tired of life in her boring mountain village, wants to move to the big city, but she must prove herself ready after having been raised by a talking bear.