Imperial March from the Empire Strikes Back
John Williams has become an irreplaceable figure in American popular culture. He ranks as the best-known creator of movie music in Hollywood history, with themes and scores that are instantly recognizable to listeners around the world.Perhaps none of Williams’ music is more famous than that of Star Wars (1977),which won the composer his third Academy Award. Director George Lucas later recalled: “About 90 percent of the Star Wars films are music. It’s done in a very old-fashioned style, almost like silent films, so the music kind of tells the story. A lot of the emotional content is carried through the music as much as by the scenes themselves. "The Imperial March (Darth Vader's Theme)",[2] is a musical theme present in the Star Wars franchise. It was composed by John Williams for the film Star Wars: The Empire Strikes Back and is one of the best known symphonic movie themes.