A Dangerous Method
On the eve of World War I, Zurich and Vienna are the setting for a dark tale of sexual and intellectual discovery. Drawn from true-life events, A Dangerous Method explores the turbulent relationships between fledgling psychiatrist Carl Jung, his mentor Sigmund Freud and Sabina Spielrein, the beautiful but disturbed young woman who comes between them. Sensuality, ambition and deceit set the scene for the pivotal moment when Jung, Freud and Sabina come together and split apart, forever changing the face of modern thought.