A Hijacking
The Danish cargo ship MV Rozen is heading for harbour when it is hijacked by Somali pirates in the Indian Ocean. Amongst the men on board are Mikkel, the ship's cook, and the engineer, Jan, who along with the rest of the crew are taken hostage in a cynical game of life and death. With the demand for a ransom of millions of dollars a psychological drama unfolds between the CEO of the shipping company and the Somali pirates.