Alexis Ffrench on Making "Truth" in Spatial Audio
As he came to create Truth, British classical musician, composer, producer and pianist Alexis Ffrench pondered a question: What if everyone on this earth pondered what their purpose on it was? Explored against innovative music-making and sounds designed to soothe, the album is also an invitation to stop, be still and decompress. In this short film, Ffrench explores the making of Truth and reveals how Spatial Audio was pivotal to creating an immersive experience akin to self-care.