Ani DiFranco - Live in New York City
DiFranco's guitar playing is often characterized by a signature staccato style, rapid finger-picking and many alternate tunings. She delivers many of her lines in a speaking style notable for its rhythmic variation. Her lyrics, which often include alliteration, metaphor, word play and a more or less gentle irony, have also received praise for their sophistication.