Beuys: Art as a Weapon
Beuys, the man with a hat, some felt, and the Fettecke. Thirty years after his death he still seems to be a visionary, way ahead of his time. Back then he was trying to patently explain how 'money shouldn´t be a commodity'. He knew that money trade would undermine democracy. But there´s more. Beuys boxes, parleys, lectures, and explains pictures to a dead hare. He asks with a grin: "Do You Want a Revolution Without Laughter?" His expanded concept of art leads him smack in the middle of socially relevant discourse, even today. A congenial montage of countless, previously untapped visual and audio sources, director Andreas Veiel and his team created a one-of-a-kind chronicle: 'Beuys' is not a portrait in the common sense but an intimate look at a human being, his art, and his world of ideas.