Catherine Cabeen - Into the Void
Inspired by postmodern visual artist Yves Klein, Into the Void mixes visual arts, drag performance and visceral choreography performed by five dancers to evoke the complex gender politics of Klein's work. Juxtaposing ornate materials with open spaces and transparent fabrics, the stage environment and materials mimic Klein's artistic ideals as re-envisioned by a creative team including fashion d...