Current Revolution
America's utility industry-once the backbone of national growth-is now confronting a historic transformation. As energy demand increases and the electrification of the economy surges ahead of the grid's capacity, power companies are racing to reinvent themselves, pushing into the transportation sector and colliding with powerful petroleum interests.