Enemy
Jake Gyllenhaal reunites with director Denis Villeneuve in this sexy and hypnotically surreal psychological thriller that breathes new life into the doppleganger tradition. Adam Bell is a glum, dishevelled history professor, who seems disinterested with even his beautiful girlfriend, Mary. While watching a movie, Adam spots his exact double - a bit-part actor named Anthony Clair - and decides to track him down. When the identical men meet, their lives become bizarrely and irrevocably intertwined. Gyllenhaal is transfixing as both Adam and Anthony, masterfully embodying two distinct personas while Villeneuve takes us on an enigmatic and gripping journey through a world that is both familiar and strange - and hard to shake off long after its final, unnerving image.