Hammarskjöld - Fight for Peace
At the peak of the Cold War, Dag Hammarskjöld (a commanding performance from Mikael Persbrandt, In A Better World and Sex Education) ...is at the pinnacle of his power, serving his seventh year as Secretary-General of the United Nations. After decolonisation, he takes it upon himself to bring peace to the African countries, thwarting plans of powerful world leaders to further their exploit resources. But, when his old friend Peter shows up in New York, he begins to question his dedication to his job and vision.