Katwe
Nima Shirali's quietly witty, visually stunning film captures life in Katwe, Uganda; a community nestled between a salt lake and a national park. Through an enthusiastic teacher, a weary caretaker and a razor-tongued mother, the lake appears as both lifeline and burden: promise eroded by seasonal floods, collapsing prices and toxic labour. As a flamboyant local politician sells grand schemes, residents quietly ask what future remains.