Phoenix
June, 1945. Badly injured, her face destroyed, Auschwitz survivor Nelly returns to her hometown, Berlin. She's accompanied by Lene, a Jewish Agency employee and Nelly's friend from pre-war days. Having barely recovered from facial surgery, Nelly ignores Lene's warnings and sets out to find her husband Johnny, the love of her life who is convinced that his wife is dead. When Nelly finally tracks him down, he recognises nothing but an unnerving resemblance and doesn't believe it could really be her. Hoping to secure her family's inheritance, Johnny suggests to Nelly that she take on the identity of his late wife.