Scaramouche
In this classic swashbuckler set during the French Revolution, a youngnobleman seeking vengeance hides behind the identity of a famous clownknown as Scaramouche.When Andre Moreau (Stewart Granger) tries to rescuea lifelong friend, he suffers public humiliation during a fight with theMarquis de Maynes (Mel Ferrer). Forced to hide as a member of atraveling theatrical troupe, Moreau achieves fame on stage as hededicates his life to becoming a master swordsman--although he doesalways have time for romance. When the theatrical troupe returns toParis, the dashing Moreau claims his vengeance on the Marquis during oneof the greatest swordfights ever filmed.