Suites for a Suffering World
Melting glaciers, desertified landscapes, flooded communities: climate change is having an alarming impact even in Europe. What are we humans doing to this wonderful planet? Aghast at the depredation and destruction of our unique ecosystems, the renowned German cellist Tanja Tetzlaff wants to ask Nature for forgiveness. She travels with her instrument to places in Europe where climate change has already become reality and visibly dealt severe wounds. Surrounded by sometimes bizarre scenery, she performs Johann Sebastian Bach’s Cello Suites Nos. 4 and 5.