The Benefactor
Billionaire philanthropist Franny (brilliantly played by Richard Gere) has been shackled by grief since the car crash that claimed the lives of his best friends five years earlier. Surviving each day on a cocktail of prescription drugs and alcohol, Franny's seemingly luxurious and unfettered life is lived in an unfocused haze of misery and self-loathing. He once again finds purpose when his deceased friends' daughter, Olivia (Dakota Fanning) reaches out to him. With renewed energy, Franny springs into action, finding Olivia's doctor husband Luke (Theo James) a job at the hospital he funds, gifting them a house, and paying off Luke's medical school loans. But as Franny's excessive altruism starts to border on obsessive, Olivia and Luke find themselves desperate to escape.