The Blind Side
Michael Oher (Quinton Aaron), a homeless black teen, has drifted in and out of the school system for years. Then Leigh Anne Tuohy (Sandra Bullock) and her husband, Sean (Tim McGraw), take him in. The Tuohys eventually become Michael's legal guardians, transforming both his life and theirs. Michael's tremendous size and protective instincts make him a formidable force on the gridiron, and with help from his new family and devoted tutor, he realizes his potential as a student and football player.