The Fab Five
The Fab Five is a two-hour film about one of the most famous—and infamous—teams in college basketball history. Arriving on the campus of the University of Michigan in the fall of 1991, the five freshmen—Chris Webber, Jalen Rose, Juwan Howard, Jimmy King and Ray Jackson—not only electrified the game, but also brought new style to the masses with their baggy shorts, black socks and brash talk. Now, in their own words, the Fab Five relive those days: the recruitment process that got them to Ann Arbor, the cultural impact they made, the two runs to the NCAA title game, the Webber “timeout” that cost them the 1993 championship and the scandal that eventually tarnished their accomplishments. Forget what you remember about the Fab 5—this film will show them in an entirely new light.