The Outrage
A notorious bandit confesses to rape and murder, and justice is sure to be swift. But wait. Witnesses to the outrage come forward, each offering different versions of the events. Does truth lie in the eyes of the beholder? A year after Hud, star Paul Newman and director Martin Ritt teamed again and gave the Japanese classic Rashomon an Old West setting, crafting “a brisk and challenging drama far removed from the norm in film fare” (A.H. Weiler, The New York Times). Newman, drawing deep into his talent reservoir, portrays the brazen desperado at the center of conflicting events. Laurence Harvey, Claire Bloom, Edward G. Robinson and William Shatner offer luminous support in this tale of a quest for truth. And of the humanity or inhumanity behind it.