The Two Mrs. Carrolls
Humphrey Bogart, Barbara Stanwyck and Alexis Smith star in this thriller of an artist who can only find inspiration in murder and of the two women who inspire him, the two women he loves--The Two Mrs. Carrolls. When artist Geoffrey Carroll (Bogart) meets Sally Morton while on a fishing trip to Scotland, romance sparks between the pair. Back home, Geoffrey paints a portrait of his wife as the Angel of Death just before she dies mysteriously. But Geoffrey and Sally soon wed and live happily together for a time. Now, the local pharmacist is blackmailing Geoffrey; Geoffrey spends time with the much younger Cecily (Alexis Smith) while he paints Sally as the Angel of Death--and Sally's health mysteriously decays with each passing day.