The Valley Below
The Valley Below is a multi-narrative drama that chronicles the life of a small town in the badlands of Alberta over the course of one year. The story is told in four chapters, each focusing on a different set of characters, including a pregnant teenager, a hard-drinking musician, a reclusive taxidermist, and an ambitious police officer. The film’s intertwining stories combine to render a rich portrait of rural life in central Alberta.