Tree Climbing Lions
In the heart of Uganda, there are lion prides that spend much of their lives in the trees – a rare and mysterious behavior seen in few other places in Africa – and little is known about why they do it. Big cat biologist Alexander Braczkowski sets out to study these lions, and his journey takes an unexpected, emotional turn.