1968: The Global Revolt
1965 begins a decade of global upheaval as young people around the world rise up to protest outdated social structures and oppression, whether in San Francisco, Paris, Tokyo, São Paulo, Algiers, or Berlin.
The Wave
Black civil rights struggles and early student movements against the Vietnam war in the 1960s give impetus to the global uprisings spreading across the planet.