Avancini Effect
From 0 to 100
Learn how Henrique Avancini became the first mountain biker to leave Brazil, earn the number 1 spot in the world and bring the World Cup home.
Back home
Henrique Avancini realises a dream: to compete in a World Cup stage in Brazil. But the road to Petrópolis was hard after a complicated season and a troubled preparation.
Learn the story of Henrique Avancini's rivalry with Nino Schurter, the greatest athlete in the history of mountain biking to date.
Henrique Avancini finally competes at Petrópolis, Brazil, and in the explosive short track race he faces the pressure of competing in front of his home crowd.
The result of the cross-country race at Petrópolis was not what Henrique hoped for – this moment at his home ground is what he defined as the apex of his career.