Backstrom
Follows Detective Everett Backstrom, a grumpy detective who heads up the Serious Crimes Unit in Portland, Oregon. As Backstrom and his team handle the city's most sensitive cases, the detective tries to modify his self-destructive tendencies.
Detective Everett Backstrom and his team investigate when the apparent suicide of a senator's son turns out to be homicide; Backstrom's doctor asks him to make healthier choices and find one new friend.
When a youth pastor is found murdered at a church, Backstrom and his team at the SCU must solve the case while navigating the tenuous terrain of a possible cult.
In the Special Crime Unit's most harrowing case yet, the team has three days to save a teenage girl who has been abducted by a slippery online predator.