Barabbas
Barabbas is jailed and then set free, but in his place Jesus is tortured and crucified; Barabbas' enemies capture him, beat him, and throw him into a pit of fire; escaping, Barabbas creates a plan to steal a fortune in gold by becoming a gladiator.
The story of the man whose life was spared at the crucifixion of Jesus Christ; Judas convinces Barabbas that he, Barabbas, is the Messiah -- not Jesus.