Breath of Fire
Explores the culture of modern spirituality through the improbable rise and real-time downfall of one of the 21st century's most successful wellness empires known as Kundalini Yoga.
Katie Griggs, aka Guru Jagat, shares the teachings of Yogi Bhajan, who introduced Kundalini yoga to the US in 1969.
Explores Yogi Bhajan's life and mystique, revealing the challenges and controversies of his teachings through the accounts of former followers.
While enjoying a lavish lifestyle, Guru Jagat continues to defend Yogi Bhajan's legacy despite the release of a tell-all memoir about him.
RA MA and Guru Jagat face a rising online movement during COVID-19. Her conspiracy theories spiral as her business and health decline.