Castles From Above
France has more than 40,000 castles, from ancient fortresses dating back to the 11th century to mountain castles and palaces hidden deep in the forests.
In Italy, the remarkable Aragonese, situated on a volcanic island, and the picturesque Castel dell'Ovo, on the edge of the Gulf of Naples, are examples of strategically placed settlements.