Sharp-tongued lawyer Jeff Winger finds himself returning to school at Greendale Community College, and accidentally creates a study group when he attempts to get closer to a pretty student.
When the legitimacy of his university degree is challenged, lawyer Jeff Winger must return to school and finds himself leading a misfit coalition of fellow community college students.
As Jeff struggles to get a good grade by convincing an eccentric professor of his sincerity, Britta's offer to bankroll his film class exposes a rift between Abed and his angry father.
Annie recruits Abed and Troy for a psychology class experiment; Jeff and Shirley bond over their mutual fondness for gossip.
As Pierce volunteers to compose a new school song, a cheating episode in Spanish class leaves Jeff defending Britta before a disciplinary tribunal.
Annie's dream of being the ex-football star's girlfriend is in jeopardy when Jeff is blackmailed into getting Troy to join Greendale's football team.