Dan Brown's The Lost Symbol
A young Harvard symbologist must solve a series of deadly puzzles to save his kidnapped mentor and thwart a chilling global conspiracy.
Young professor Robert Langdon is pulled into a complex mystery when his beloved mentor, Peter Solomon, is kidnapped. To save him, Langdon, armed with his knowledge of history and symbols, must work together with Peter's daughter and other allies.
After the day's occurrences, Robert and Katherine find help and refuge from Bellamy, an old friend; together, they try to decipher the latest clue in order to get to the capstone; Peter Freemason attempts to escape.
Robert and Katherine are being hunted by the CIA, while Mal'akh orders them to split up; the duo turn to Nuñez for help; as Sato feels pressurised by her superiors, she interrogates Bellamy for answers.
Forced to split up by Mal'akh, Langdon follows the next clue while Katherine teams up with Sato to find her father another way.
When Mal'akh sends a disturbing video of Peter, Langdon has no other choice but to reunite with Katherine and team up with Sato for a bold move; Nuñez follows a hunch.
Mal'akh pressures Langdon and Peter to decipher the clues; Katherine, Nuñez, and Sato try to regroup.