Davos 1917
Johanna receives an assignment, the success of which could have a significant impact on the outcome of the war; Ilse makes Johanna an offer, but she falls into a trap.
Johanna and Dr Mangold come up with a plan to finally escape the war. However, Mangold's escape attempt is thwarted.