Destination: Jupiter
Catch up on all the discoveries made by the space probe Juno, which is up close and personal with the largest planet in the solar system.
The Juno Mission
July 4, 2016. The NASA probe Juno successfully enters orbit around Jupiter. Its mission: unravel mysteries, explore how the gas giant formed, uncover the secrets of its violent storms -- and glimpse the origin of our Solar System.
Mission Update
NASA's Juno probe has been orbiting the largest planet on our Solar System, the gas giant Jupiter, since July 4, 2016. As the February 2017 closest-to-the-planet flyby approaches, what secrets has its moon, Juno, revealed thus far and how has a simple valve altered a decade of planning?