Dian Fossey: Secrets In The Mist
The life of Dian Fossey, from her early days researching in Congo through to her arrival in Rwanda, where she spent 18 years studying and protecting the mountain gorilla population.
Gorilla Girl
Cries of horror cut through the early morning mist on a mountainside in Rwanda. Dian Fossey, one of the greatest names in wildlife conservation, is found dead, killed in a brutal machete attack.
Dark Side Of The Mountain
Days after the slaughter of Dian Fossey's favourite gorilla, Digit, Sir David Attenborough arrives to find her coughing blood. She insists on taking him to film the gorillas in what becomes one of televisions most famous sequences.
Everyone who knew Dian Fossey is shocked by her murder, but not surprised, as she made many enemies. An inept police investigation provides few clues.