Edges Unknown
Friends and survival experts Brett Rogers and Cliff Quinn head back in time to challenge themselves to take on the original toughest jobs, from logging and prospecting to ranching and fishing.
Lumberjacks
Brett and Cliff travel north to the Yukon to try their hand at logging; they aim to find a suitable number of trees that can be cut down and floated to their final destination on the main river bank.
Rivermen/Prospectors
During the gold rush, prospectors from all over flock to the Klondike to try their hand at finding their fortune; Brett and Cliff build a rudimentary riverboat to float to the prime gold-panning locations.
Brett and Cliff aim to put themselves through the experience of losing one's ship and needing to be rescued.